Uw betrouwbare ICT partner sinds 1997

De techniek achter ons spam- en virusfilter

Ons spam- en virusfilter is geïnstalleerd op speciale servers. Deze servers doen dag en nacht niets anders dan alle e-mail op spam beoordelen en op virussen controleren.

Elk mailtje dat bedoeld is voor iemand die geabonneert is op het spam- en virusfilter, wordt allereerst gecontroleerd op virussen. Indien de e-mail een virus bevat wordt het e-mailtje direct weggegooid.

E-mail markeren als [SPAM]
Indien de e-mail geen virus bevat wordt het e-mailtje gescand op de waarschijnlijkheid dat het spam is. Er zijn enkele tientallen punten waarop een e-mail wordt beoordeeld. Er wordt bijvoorbeeld gekeken of het woord ‘viagra’, ‘porno’, ‘XXX’ of ‘need cash?’ voorkomt. Indien een combinatie van deze woorden voorkomt, dan zal de e-mail worden gemerkt doordat het onderwerp wordt gewijzigd, zodat het begint met '[SPAM]'.

Belangrijk om te weten is dat dit systeem niet feilloos is. Aan de ene kant zal het nooit alle spam uit uw mailbox kunnen herkennen. Dit is inherent aan het feit dat de verstuurders van spam steeds slimmer worden en dus alles zullen doen om hun spam door het filter heen te krijgen. Aan de andere kant zullen sommige mailtjes ook aangemerkt worden als spam terwijl dit helemaal niet zo is. Dit komt bijvoorbeeld voor bij automatisch gegenereerde mailtjes, zoals orderbevestigingen na een aankoop. In de headers van ieder spam-mailtje staat beschreven waarom de server denkt dat het spam is.

Zoals gezegd markeren wij de e-mail waarvan het waarschijnlijk is dat het spam is door aan het onderwerp [SPAM] toe te voegen. Wellicht denkt u nu: wat heb ik daar nu weer aan? Dat is redelijk eenvoudig: doordat de spam-mail gemarkeert is kan hij of automatisch verwijderd worden of in een andere mailbox gezet worden, waardoor u de mail nog kunt controleren voordat u het verwijdert.

Bestellen?
  • Bent u geinteresseerd, bel ons voor de mogelijkheden op nr. 0345 - 53 29 27 of mail via kovoks@kovoks.nl.

Daarom KovoKs

  • Ontzorging in uw automatisering
  • Merkonafhankelijke pragmatische oplossingen
  • Informeel en klantgericht in de omgang
  • Focus op langdurige relaties
  • Gedegen IT-strategie adviezen
  • Afspraak is afspraak, wederzijds
  • Direct contact; geen oeverloze klantenservice

Vragen? Stel gerust!

Vragen

 

Chat met ons

Live chat
KovoKs logo