Uw betrouwbare ICT partner sinds 1997

Hoe sla ik verzonden berichten automatisch op?

Als u gebruikt maakt van webmail kan het zijn dat uw verzonden berichten niet automatisch opgeslagen worden. Om dit aan te passen dient u de volgende handelingen uit te voeren.

 

  • Ga in een browser naar brievenbus.kovoks.net, log in met de door ons verstrekte gegevens en klik op Inbox;
  • klik bovenin het menu op Mappen. Zet dan een vinkje links naast Inbox en selecteer in het uitklap menu (kies bewerking) Maak map. Typ nu de naam verzonden in en klik op OK. Dan verschijnt de aangemaakte map in uw mappenlijst;
  • klik bovenin op Opties, dan op Persoonlijke informatie en daarna op uw identiteiten bewerken;
  • selecteer onder Uw identiteiten: Default Identity;
  • onderaan ziet u de optie Bewaar verzonden mail met een uitklap menu om de zojuist door u aangemaakte map verzonden te selecteren of eventueel een nieuwe outbox aan te maken;
  • klik als laatste op Wijzigen om uw wijzigingen op te slaan.

Hoe stelt u een vakantiebericht in?

U kunt redelijk eenvoudig een vakantiebericht instellen bij uw mailbox van KovoKs. Let op: het werkt alleen als u uw mail rechtstreeks bij ons ophaalt!

Als u onderstaande instructies volgt krijgt iemand die u mailt een bericht dat u afwezig bent. Zijn/Haar bericht komt wel gewoon in uw mailbox terecht en kunt u zien als u uw mail ophaalt.

Vakantie- of afwezigheidsbericht instellen:
  • ga in een browser naar ons webmail programma: brievenbus.kovoks.net;
  • log daar in met uw e-mail adres en het wachtwoord dat u van ons gekregen heeft om uw e-mail in te stellen;
  • klik aan de linker kant op Filters;
  • klik bovenaan op Vakantie;
  • vul bij 'Mijn e-mail adressen' uw eigen e-mail adres in;
  • vul bij 'onderwerp' het onderwerp van het bericht in;
  • vul bij 'reden' de tekst van het bericht in;
  • klik op Opslaan;
  • klik bovenaan op Regels;
  • door nu aan de rechterkant onder het kopje 'Geactiveerd' op het rode kruisje te klikken kunt u de vakantie regel activeren. Als u op het groene vinkje klikt wordt de regel weer uitgeschakeld;

 

Het is niet mogelijk om een ingangsdatum mee te geven voor het in- of uitschakelen van het bericht.
De ontvanger krijgt maar één keer in de zeven dagen een bericht.

Hoe verwijder ik SPAM automatisch uit mijn mail?

Indien een e-mail spam is zal hij worden gemerkt. Het onderwerp begint dan met '[SPAM]'. Virusmeldingen zullen als onderwerp '[VIRUS]' hebben. De gemarkeerde mail kan dan automatisch verwijderd worden.

Instellingen
Let op! Het filter dat u in brievenbus instelt zal ook toegepast worden op alle mail die u bij ons ophaalt.
  • ga in een browser naar ons webmail programma: brievenbus.kovoks.net;
  • log daar in met uw e-mail adres en het wachtwoord dat u van ons gekregen heeft om uw e-mail in te stellen;
  • klik aan de linker kant op 'Filters';
  • klik op 'Nieuwe Regel';
  • geef als regelnaam: Spam;
  • selecteer 'Een van de volgende';
  • kies bij 'selecteer een veld' voor 'Onderwerp';
  • kies bij 'Bevat' voor 'Begint met';
  • voer in het vak daar achter '[SPAM]' in inclusief blokhaken;
  • kies achter de 'of' bij 'selecteer een veld' voor 'Onderwerp';
  • kies bij 'Bevat' voor 'Begint met';
  • voer in het vak daar achter '[VIRUS]' in inclusief blokhaken;
  • kies achter de 'of' bij 'selecteer een veld' voor 'Onderwerp';
  • kies bij 'Bevat' voor 'Begint met';
  • voer in het vak daar achter '[MAYBE_VIRUS]' in inclusief blokhaken;
  • kies onder 'Doe dit' bij 'Dit bericht in mijn INBOX afleveren' voor 'Bericht volledig wissen';
  • zet een vinkje voor 'Geen verdere controles uitvoeren...';
  • klik op 'Opslaan'
Uw mail zal nu automatisch verwijderd worden.

Daarom KovoKs

  • Ontzorging in uw automatisering
  • Merkonafhankelijke pragmatische oplossingen
  • Informeel en klantgericht in de omgang
  • Focus op langdurige relaties
  • Gedegen IT-strategie adviezen
  • Afspraak is afspraak, wederzijds
  • Direct contact; geen oeverloze klantenservice

Vragen? Stel gerust!

Vragen

 

Chat met ons

Live chat
KovoKs logo