Uw betrouwbare ICT partner sinds 1997

Blog

IPv4 is ten dode opgeschreven, maar wij zijn klaar voor IPv6

glasvezelDe afgelopen 35 jaar hebben alle computers via het internet met elkaar kunnen praten. Om dit mogelijk te maken heeft iedere computer een internet adres. Het ziet er ongeveer zo uit: 192.169.100.22. Alleen is er een probleem; het aantal adressen is beperkt. Langzaam naderen we het tijdstip dat er geen adressen meer beschikbaar zijn.

Gelukkig heeft iemand al lang geleden vermoed dat dit tijdstip zou aanbreken en is er een opvolger gemaakt: IPv6. Helaas betekent dat wel dat alle computers op het internet aangepast moeten worden. De afgelopen tijd zijn we druk bezig geweest om ons netwerk klaar te maken voor IPv6.

Lees meer: IPv4 is ten dode opgeschreven, maar wij zijn klaar voor IPv6

Nieuw personeelslid

arnoldOmdat onze theo aan het aftellen is naar zijn pensioen en het hier toch vrij druk aan het worden is, hebben we een nieuw personeelslid aangenomen. Het is Arnold uit Culemborg geworden, aanstaande maandag begint hij.
We zijn bij onze zoektocht fantastisch bijgestaan door Hilweh de Klerk van Hebbes. Zij is huisvriendin en enorm goeie recruiter, een gouden combinatie!
We hopen dat Arnold zich, net als wij, thuis gaat voelen bij ons en wensen hem veel succes!

Live ondersteuning!

Live chat Vanaf vadaag bieden wij ook de mogelijkheid om live met ons te chatten via onze website. Aan de uiterst rechterkant onderaan ziet u het 'Live ondersteuning' blok. Als u daar op het icoon klikt kunt u met één van ons chatten. Uiteraard wel alleen tijdens kantoortijden: 9.00 tot 17.30.

Tevens hebben we vanaf nu een nieuw systeem in gebruik genomen om schermen over te kunnen nemen, ons vorige systeem werkte niet op Windows Vista of Windows 7. Met het nieuwe systeem wat we gebruiken kunnen we alle schermen overnemen, inclusief Mac's.

Glasvezel onderbreking

glasvezelTer afronding van de verhoging van de capaciteit van onze glasvezelverbinding, moeten we helaas de glasvezel korte tijd onderbreken. Dit zal morgen (18-06) om 07.00 uur plaatsvinden. We verwachten dat onze glasvezelverbinding gedurende 15 minuten buiten dienst zal zijn.

Gedurende die tijd zal het niet mogelijk zijn om mail op te halen of te versturen. Indien u een server in ons datacenter heeft staan, zal deze onbereikbaar zijn. Websites gehost door ons zullen ook niet bereikbaar zijn.

Deze wijziging is noodzakelijk om ons voor te bereiden op de toekomst, de uitbereiding van de capaciteit zal direct merkbaar zijn: de servers zullen beter bereikbaar zijn en de websites zullen sneller bij u binnenkomen.

Helsinki bouwt energiezuinig datacentrum onder kathedraal

glasvezelIn januari opent de onderneming Academia in Helsinki een energiezuinig datacenter dat onder een kathedraal is gebouwd. De restwarmte die bij de koeling van het serverpark vrijkomt zal ingezet worden voor stadsverwarming in de Finse hoofdstad.

Lees meer: Helsinki bouwt energiezuinig datacentrum onder kathedraal

Glasvezelonderbreking komende dinsdag (10-11-09)

tomNaar aanleiding van de storing van vorige week zal er een onderdeel van onze glasvezelverbinding komende dinsdag vervangen worden. We hebben gekozen voor het tijdstip van 19u, zodat de impact voor de meeste van onze klanten minimaal is.

Wij verwachten dat de lijn gedurende maximaal 30 minuten onderbroken zal zijn. Indien u websites of servers bij ons heeft, zullen deze gedurende deze periode onbereikbaar zijn. Tevens kunnen ADSL-abonnees problemen ondervinden met het bezoeken van websites.

Deze reparatie is nodig om toekomstige storingen te voorkomen, toch bieden wij onze excuses aan voor de overlast die dit mogelijk komende dinsdag voor u kan veroorzaken.

Van Arpanet tot www: 40 jaar internet!

recycleVeertig jaar geleden, op 29 oktober 1969 om half elf ’s avonds lokale tijd, werd er voor het eerst een verbinding gemaakt over Arpanet, het netwerk dat later zou uitgroeien tot het internet zoals we dat nu kennen. Tweakers.net blikt terug. Lees meer...
Bron: Tweakers.net

Tevreden met deze informatie? Deel het!

Daarom KovoKs

  • Ontzorging in uw automatisering
  • Merkonafhankelijke pragmatische oplossingen
  • Informeel en klantgericht in de omgang
  • Focus op langdurige relaties
  • Gedegen IT-strategie adviezen
  • Afspraak is afspraak, wederzijds
  • Direct contact; geen oeverloze klantenservice

Vragen? Stel gerust!

Vragen

 

Chat met ons

Live chat
KovoKs logo